Grandcafé ‘t Gerecht is een van de meest toonaangevende horecabedrijven in Heerenveen. In Oenemastate aan het Gemeenteplein in Heerenveen verwelkomt het bedrijf elke week honderden gasten. In een authentieke sfeer kunnen ze genieten van overheerlijke gerechten.

Website Gerecht Heerenveen
Terug naar overzicht Bekijk dit project

Belevenis Economie

We stappen graag uit onze dagelijkse sleur om weg te dromen en te genieten in een compleet andere ambiance. Daar is een mooi woord voor: beleveniseconomie. Bij veel bedrijven staat dit begrip tegenwoordig centraal, zo ook bij Grandcafé ‘t Gerecht. Aan ons om de invulling die dit Grandcafé aan het begrip geeft, te vertalen naar een nieuwe website.

Challenge accepted

De klanten van Grandcafe ‘t Gerecht komen uit verschillende leeftijdscategorieën. Daarom moet de website toegankelijk zijn voor een grote doelgroep. De ‘offline-belevenis’ moet ook online aanwezig zijn. Om deze uitgangspunten goed binnen de nieuwe website te kunnen verwerken zijn we op onderzoek uit gegaan. Na tal van overheerlijke gerechten, koppen koffie en de nodige aperitiefjes zijn we tot een definitief ontwerp gekomen.

Website

Er is gekozen voor een responsive website in plaats van een losse mobiele website. In het websiteontwerp komen subtiele elementen uit het interieur van het restaurant terug, waaronder het krijtbord. Het ontwerp bevat daarnaast veel foto’s om bezoekers de sfeer alvast te laten proeven, voordat zij aan tafel gaan.

Homepage - Grand Café 't Gerecht (2014)

Online + Offline = Succes

Online activiteiten worden versterkt door offline media-uitingen, dit is niet anders in de Heerenveense horeca. Daarom: Menukaarten, Weekspecials, Kerstuitingen, Advertenties allemaal in één universele stijl. Oftwel het creëren van herkenning (brand-awareness).