Sa! is een nieuw regionaal nieuwsmedium (april 2014). Het verschijnt offline als wekelijkse huis-aan-huis krant en online via de website en sociale media. Wij waren er vanaf het begin bij en ontwikkelden én realiseerden de online strategie.

Sa24 website ontwikkeling
Terug naar overzicht Ga naar Sa24.nl

Moedige stap

Wie durft er anno 2014 nog een lokale krant te beginnen? In een tijd waar veel kranten het loodje leggen? Deze gewaagde zet kan niet zonder een uitgekiende strategie die als uitgangspunt heeft dat internet en krant elkaar moeten versterken. Hoe je dat doet? Door van beide media de sterke punten te benutten en elkaar te gebruiken om beide sterker te worden. Zo kan een videoreportage natuurlijk niet in een krant staan, maar de krant kan er wel een op goede manier naar verwijzen.

Ook op tablet en smartphone 

Omdat Sa! ook online een breed publiek moet trekken is er natuurlijk gekozen voor een responsive site. Vanaf het begin van de realisatie legden we al een groter accent op mobiel dan op desktop. Het resultaat: een cleane, doeltreffende website geschikt voor alle platformen. Het Drupal 7 CMS is de achterliggende motor, die in de toekomst ook nog eens eenvoudig kan worden uitgebreid met nieuwe functionaliteiten.

Video

Zodra de redactie een geschikt onderwerp op het spoor komt, gaan wij op pad. Daarbij letten we er goed op dat het nieuwsitem past bij onze doelgroep. Vaak zijn dit lokale evenementen. Met een goede combinatie tussen interactie met publiek (“Ik ben in beeld geweest, dat moet ik terug zien!”) en een snelle montage met goede opbouw en spanningsboog verleiden we de kijkers om tot de laatste seconde te blijven kijken.

Sa24.nl

Online resultaten

Van het eerste half jaar online:

  • 71.000

    bezoekers

  • 196.000

    hits

  • 46%

    vanaf mobiel

  • 34%

    vanaf desktop

  • 20%

    vanaf tablet