Persoonlijk, creatief en actief dat is Makelaardij Bijstra. Het kantoor is opgericht in 2008 en na een flitsende start uitgegroeid tot een bekend makelaarskantoor waar men in de omgeving niet meer om heen kan. Na 9 jaar werd het tijd om te vernieuwen en onderscheidend te zijn van de rest. Hetzelfde kantoor in een nieuw jasje!

Terug naar overzicht Bekijk dit project

Huisstijl: Fris, rustig maar opvallend

Hetzelfde kantoor in een nieuw, fris en modern jasje. Er is gekozen voor een frisse en heldere kleuren om alle uitingen van Makelaardij Bijstra nog meer te laten opvallen. Het logo bevat een humanistisch lettertype om de uitstraling zo persoonlijk en betrouwbaar mogelijk te laten overkomen. Dit in combinatie met de nieuwe geschreven letters ‘Wa Oars” (Fries voor ‘wie anders’) in het logo en op de nieuwe (verschillende) bordjes boven het makelaarsbord.
Onderstaand een aantal voorbeelden van de nieuwe uitingen.

Website: Visueel, persoonlijk en gebruiksvriendelijk

Een erg gebruiksvriendelijke website met bijbehorende technische snufjes om de bezoeker in een paar klikken naar zijn doel te leiden. Dit samen veel visuele hulpmiddelen om zich te kunnen onderscheiden van andere websites. Hieronder is te zien dat we veel gebruik hebben gemaakt van fotografie en dit hebben verwerkt door de gehele website om de website een zo persoonlijk en betrouwbaar mogelijke uitstraling te geven. Dit allemaal natuurlijk geschikt voor verschillende soorten devices en browsers.

Koppeling met Venum

Net als Makelaardij Bisjtra werken veel makelaars met Venum, een software pakket waarin alle beschikbare woningen in worden bijgehouden en bijvoorbeeld worden geplaatst op Funda. Wij hebben, door middel van XML, een automatische koppeling naar WordPress gerealiseerd. Een koppeling die veel overtyp werk bespaard.

Nieuwe functies op de website

Een aantal belangrijke nieuwe functies die de website voor zowel Makelaardij Bijstra als de bezoeker gebruiksvriendelijk maken:

Opslaan als favoriet

Een nieuwe functie het opslaan van woningen als favoriet. Door op het hartje te klikken bij de woningen is het voor de bezoeker mogelijk om huizen op te slaan. Wanneer ze een volgende keer weer terugkomen op de website kunnen ze doormiddel van ‘mijn favorieten’ het object snel terug vinden.

Kaartje woningen
Een belangrijke vraag van Makelaardij Bijstra was of het mogelijk was om een kaart te ontwikkelen waarop alle beschikbare woningen in één overzicht te zien zijn. Geen probleem! Met behulp van Google Maps is het op de website mogelijk om (met behulp van een filter) alle woningen te zien incl. een eigen persoonlijke Google Maps marker.

Automatisch genereren van brochures en flyers
Een veel voorkomende taak voor een makelaar is het opmaken van brochures en flyers van de woningen. Vanaf nu worden de brochures en flyers binnen WordPress, doormiddel van een eigen koppeling, automatisch gegenereerd op basis van de teksten en afbeeldingen die op de website staan. Dit gegoten in een fris nieuw design op basis van de nieuwe huisstijl.