JIP is een jonge, innovatieve en persoonlijke makelaar die zich richt op het samen verkopen van een huis. JIP biedt de klant de volledige vrijheid om zelf een huis te koop te zetten en ondersteunt de klant met expertise die ze nodig hebben. Want samen is gewoon leuker!

Terug naar overzicht

De identiteit van JIP samengevat in een gepersonaliseerde strategie

JIP is een jong makelaarskantoor met een vestiging in Hoogeveen en Kampen. Waar ze naar op zoek waren toen ze bij ons aanklopten? Een duidelijke rode draad in hun (online) marketing en communicatie! Daarvoor moesten we een aantal zaken duidelijk in kaart brengen. Waar staat JIP eigenlijk voor, waar willen ze in groeien, waar is de organisatie goed in en hoe kunnen ze dit op de juiste manier overbrengen aan de doelgroep? Belangrijke vragen voor elke organisatie en zo ook voor JIP makelaars. Want als je niet weet waar je naartoe wilt, kom je helemaal nergens…

Drie Workshops

Goed, aan ons de taak om JIP te begeleiden bij de zoektocht naar die ‘rode draad’. Want ja, ze zijn dan wel begonnen zijn als een fris, hip en jong makelaarskantoor maar hoe straal je dit naar buiten toe uit? En zijn dit wel écht de belangrijkste waarden van het bedrijf? Daarnaast is het ook belangrijk om na te denken over de toekomst. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je in tijden van groei en drukte vast blijft houden aan de, voor jou, belangrijkste kernwaarden? In drie sessies hebben we samen met de medewerkers van JIP de hele organisatie van top tot teen geanalyseerd. We hebben van alles gevraagd, besproken, bedacht, uitgewerkt en de nodige thee, koffie en Fryske Dúmkes genuttigd.

In de hoofdlijnen hebben we in workshop één JIP als organisatie en de bijbehorende markt geanalyseerd. Diensten, trends, USP’s en concurrentie zijn aan bod gekomen. Tijdens de tweede workshop zijn we dieper ingegaan op het DNA van JIP. Welke kernwaarden vinden de medewerkers belangrijk binnen de organisatie? Door verschillende medewerkers individueel hun waarden in te laten vullen, kan er uiteindelijk een imago en identiteit opgesteld worden die volledig aansluit bij de organisatie. Dan is het in de derde workshop tijd om de definitieve strategie met bijbehorende KPI’s te vormen!

Magazine en Customer Journey

Alles wat we tijdens de workshop besproken en geleerd hebben, moest natuurlijk ook vastgelegd worden. Om te voorkomen dat de nieuwe strategie na één (of maximaal twee) keer lezen uiteindelijk ergens in een lade verdwijnt, hebben we dit in een creatief jasje gestoken: in de vorm van een magazine en een levensgrote poster met de Customer Journey. Want laten we eerlijk zijn: er zijn maar weinig mensen die een lang (en saai) rapport helemaal door gaan lezen en het nog leuk vinden ook. Naast prachtige foto’s, strak vormgegeven pagina’s en diagrammen, vind je in deze uitwerking dé JIP strategie. Inclusief praktische aanbevelingen, handvatten voor het creëren van JIP content en de Customer Journey waarin de klantreis van de JIP klant in kaart is gebracht. Deze informatie en hulpmiddelen helpen JIP bij het vinden en behouden van een duidelijke rode draad in al hun (online) communicatie-uitingen!